Persbericht ‘Toptalent en voormalig Jong Oranje speler doet gooi naar het erepodium Beachvolleybaltoernooi 2015’

Een van de organisatoren en deelnemer van het Hellas Beachvolleybaltoernooi 26 en 27 juni in Nunspeet is BN-er Jarik Niebeek. Begonnen bij Volleybalvereniging Hellas Nunspeet, vervolgens uitkomend bij Landstede Zwolle en daarna bij Draisma Dynamo Apeldoorn heeft Niebeek jarenlang landelijk en op Europees niveau Eredivisie Volleybal gespeeld. De middenblokkeerder en aanvoerder meet een indrukwekkende lengte van 2.06m. Vorig jaar speelde en won Jarik samen met Jelle Hilarius de finale van Heren 2 x 2 van het Hellas Beachvolleybaltoernooi. Niebeek en Hilarius zijn 2 talenten van Jong Oranje. Jelle is diagonaal speler, die Landstede Zwolle, alwaar hij publiekslieveling was, verruilde voor de nummer 5 in Duitsland; Evivo Düren. Hoog niveau en sterspelers dus bij het Beachvolleybal in Nunspeet.

Hilarius is voor het aanstaande Beachvolleybaltoernooi helaas geblesseerd maar hoopt volgend jaar weer zijn opwachting te maken. Als stand-in voor dit jaar zal Gerard Berends, uit het Hellas Heren 1 team, de plaats van Jelle opvullen. Er wacht hem een zware taak. De Volleybalvereniging wil Niebeek en Berends niet teveel druk op de schouders leggen maar de verwachtingen voor de finale op zaterdag 27 juni tussen 16.00-17.00 uur zijn hooggespannen en men hoopt op een zinderende finale met veel toeschouwers.
Met de finale in het vizier heeft Hellas wethouder Edward van der Geest gevraagd de prijsuitreiking te verzorgen. Toeschouwers kunnen verder genieten van verschillend niveau beachvolleybal namelijk;
Dames 3×3 Competitie, Jeugd 4×4 (12-16jaar), Heren Recreanten 4×4 en Mix Recreanten 4×4.

Jarik Niebeek en Jelle Hilarius

Rechtsvooraan Jarik Niebeek en linksachteraan Jelle Hilarius Beachvolleybal Volleybalvereniging Hellas Nunspeet 2014

Sinds 2010 is Niebeek tevens trainer van het Heren 1 team wat uitkomt in de 2e klasse bij
Volleybalvereniging Hellas. Nadat hij vorig jaar afscheid heeft genomen van Draisma Dynamo zal hij, ondanks verschillende landelijke aanbiedingen, in het seizoen 2015-2016, naast zijn functie als trainer, ook terugkeren als speler op zijn vertrouwde stek bij Hellas Heren 1 in Nunspeet.

De 22e editie van het Hellas Beachvolleybaltoernooi voor deelnemers van 12 jaar en ouder, op vrijdagavond 26 juni (vanaf 18.00uur) en zaterdag 27 juni (vanaf 08.30uur), is compleet volgeboekt. Maar liefst 71 teams, meer dan 250 deelnemers spelend in een zandbak van 35 x 45m, op 10 velden met totaal 400m3 zand door 20 vrachtwagens volgestort. Een spectaculaire en verrassende situatie midden tussen het winkelend publiek op het Marktplein in Nunspeet.

Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar onze website www.vvhellas.nl of naar onze facebookpagina: www.facebook.com/hellas.nunspeet

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Volleybalvereniging Hellas Nunspeet, info@vvhellas.nl
Contactpersoon Daniël den Besten