Verder winkelen

Historie VVHellas

Geschiedenis Volleybal Vereniging Hellas

In 1963 is de naam Hellas ´63 ontstaan. Op dat moment was het nog een atletiekvereniging, maar al snel werd dit uitgebreid met volleybal, korfbal en nog wat later ook de badminton.

In 1978 is de grote vereniging gesplitst in allemaal eigen verenigingen en ontstond Volleybal Vereniging Hellas.

De vereniging had 2 “afdelingen”, namelijk competitie en recreatieve afdeling voor senioren en jeugd. Waar de vereniging klein begon, groeide deze langzaam steeds wat meer.

In 1990 werd de minilijn opgericht waar iedereen opgroeide met volleybal en de yell “We hebben lol, we hebben keet, wij zijn Hellas Nunspeet”. De mini’s begonnen met 6, maar groeiden al snel uit naar ruim 65. Het hoogtepunt van ieder seizoen was het kamp in Vierhouten. Tot op de dag van vandaag proberen wij dit nog steeds ieder jaar te realiseren. Veel van de oude mini’s volleyballen nog steeds bij Hellas.

Er zijn nog steeds leden van het eerste uur lid van de vereniging en die volleyballen bij de recreatief.

Buitenvolleybal is er als laatste bij gekomen in 1993 en erg in trek. Ooit aan de Schoolweg begonnen en nu inmiddels het populaire jaarlijks terug kerende evenement Hellas Beach op het marktplein midden in het centrum.

Marjanne Smiek-van Emmen

Erelid